برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.
دانلود ورژن جدید فایرفاکس
دانلود ورژن جدید کروم
دوشنبه 17 دي 1403
dln@tbzmed.ac.ir
English
فارسی
041-33362700
مرکز آموزش هوشمند
virtual learning center
صفحه اصلی
درباره مرکز
معرفی مرکز
رئیس مرکز
کارشناسان مرکز
توانمندسازی
اخبار
فیلم وبینارها
فیلم های آموزشی
Doulingo
Grammarly
XR
همکاری با ما
فرم اعلام آمادگی جهت عضویت در دپارتمان های مرکز
فرم اعلام آمادگی جهت عضویت در کمیته راهبری
فرم اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره های به صورت ترکیبی (Blended)
راهنمای استفاده از سامانه ها
فرم ها، آئین نامه و دستورالعمل ها
فرم ها
فرم درخواست ایجاد دوره
قالب لیست کاربران
فرم درخواست ضبط محتوا در اتاق آکوستیک
ارزیابی کیفیت لاگ بوک الکترونیکی
دستورالعمل اجرایی آموزش الکترونیکی
آیین نامه ارائه دروس ترکیبی
الزامات محتوای الکترونیکی
کدهای اخلاقی
طرح درس
آیین نامه آموزش ترکیبی- تلفیقی
خدمات مرکز
دوره های برگزار شده
برگزاری آزمونها
مشاوره
فعالیت های مرکز
سامانه ها
سامانه سیستم مدیریت یادگیری (LMS)
سامانه وب کنفرانس
سامانه فرادید
سامانه نوید
برنامه راهبردی
سال 1401
سال 1402
فهرست اصلی
فهرست اصلی
صفحه اصلی
آشنایی با مرکز
چشم انداز، اهداف و برنامه ها
برنامه راهبردی
دستاوردها
دانلود نرم افزار
اولویت های آموزشی و پژوهشی
امکانات و زیرساختها
تماس با ما
بازدیدها و گزارش ها
اسلایدر
futures
بسمه تعالی
تعریف مصادیق مرجعیت علمی، سرآمدی، آینده پژوهی و آینده نگاری برای جشنواره مرجعیت علمی و آینده نگاری کلان منطقه/ دانشگاه
مرجعیت علمی، سرآمدی و آینده نگاری
به فعالیت هایی اطلاق می گردد که در عین بدیع بودن، زمینه بسط دانش بشری و یا ارائه خدمت برتر را که حاصل علم نافع است، فراهم می کند. لذا سرآمدی و مرجعیت باید دارای ابعاد و اجزای زیر باشد:
نوآوری و خلاقیت
ایجاد و خلق عرصه های بدیع و افق های نو در ادراک، اندیشه، علم، تکنولوژی
بسط دانش بشری و ملی
مقبولیت و مورد پذیرش جامعه علمی
نافع بودن و پاسخگویی به نیازهای حال و آینده کشور و بشریت
حائز شرایط فاخر رفتار آکادمیک
Academic Freedom
دانشگاه/دانشکده/مرکز/گروه/تیم/ شخص سرآمد و مرجع، ساختارها و یا
کسانی هستند که به صورت موثر و منحصر به فرد در ایجاد فعالیت های مرتبط به سرآمدی و مرجعیت و آینده پژوهی و آینده نگاری گام برداشته و نقش بی بدیلی در تعالی جامعه بر پایه دانش و علم نافع داشته اند و به صورت بسیار خلاصه واجد شرایط ذیل می باشند
:
شهره به دانش و مقبولیت در جامعه علمی
تبلور منش علمی در شخصیت، گفتار و اعمال
ارایه خدماتی بی بدیل به جامعه علمی کشور و دنیا به شکلی که نقش ایشان بر همگان روشن باشد
.
پاسخگویی اجتماعی و حرکت به سمت ارتقا و سعادت جامعه بر پایه خرد و دانش
با توجه به تعاریف و شاخصه های فوق، لطفاً به موارد زیر پاسخ و مستندات لازم را به پیوست ارسال فرمایید.
لطفا مستندات در حد
ّ
امکان مختصر ولی گویا و شفاف باشند به
شکلی که اعضای کمیته ارزشیابی جشنواره بتوانند بر پایه این مدارک قضاوتی جامع بیابند.
همچنین لازم به ذکر است که تمامی و یا قسمتی از توضیحات و مستندات ارسالی در سامانه به صورت شفاف در معرض دید عموم قرار خواهدگرفت، لذا در تنظیم مطالب دقت لازم به عمل آید که بعد از باز شدن عمومی سایت و سامانه، مدارک بدون هر گونه خدشه قابل بررسی و قضاوت جامعه علمی کشور و البته الگوبرداری باشند
.
توجه:
نکته آخر اینکه کمیت در این ارزشیابی ها اصلاً ملاک نیست و قضاوت نهایی بر اساس کیفیت خواهد
بود لذا لطفاً فقط مواردی در سامانه وارد شود که بالاترین کیفیت را داشته و معیارهای سرآمدی و مرجعیتی را که در بالا بیان شد
،
به شکل کامل داشته باشند. بنابراین تکمیل نمودن تمامی فیلدها برای همه (دانشگاه/دانشکده/مرکز/گروه/تیم/ شخص) متقاضیان و ارسال کنندگان الزامی نیست. همچنین ممکن است یک فعالیت در چند بعد از ابعاد ذکر شده قابل طرح باشد، لطفاً بر اساس وجه غالب در بهترین قسمت وارد و در شرح داده شده، توضیحاتی در مورد سایر ابعاد مساله نیز ارائه گردد
.
الف) فعالیت های خاص و بارز برای سرآمدی و مرجعیت علمی یا آینده پژوهی
آیا توسط آن دانشگاه/دانشکده/مرکز/گروه/تیم/ شخص، فعالیت منحصر به فردی انجام شده که بر اساس مفاهیم عمیق مرجعیت علمی و آینده نگاری، علوم و دانشی نو، ایده یا نظریه ابتکاری، فرآیندهای تسهیل یا تسریع کننده امور و.... و یا محصولی بی بدیل و منحصر به فرد حداقل در سطح کشور تولید شده باشد که واجد شرایط زیر باشد.
در صورت وجود چنین حرکتی، لطفاً در فیلد مربوطه اطلاعات، (حداکثر در 1000 کلمه) شرح و به سوالات زیر پاسخ داده شود و همچنین مستندات لازم (از جمله مقاله، جایزه ملی و یا بین المللی، ثبت اختراع، تاسیس رشته، بخش، آزمایشگاه، شرکت دانش بنیان و موارد مشابه) به پیوست ارسال گردد
.
سطح همگرایی علمی
(multi-disciplinary, cross-disciplinary, trans-disciplinary)
شرح مساله ای که برای حل آن اقدام شده است.
فرآیند و تیم سازی که صورت گرفته است.
در مسیر پاسخ به مساله، چه تاثیرات و اقداماتی در آموزش، پژوهش، فنآوری، ارایه خدمت و بسط دانش بشری و ملی داشته است؟
در حال حاضر در چه مرحله ای و قدم های بعدی در آینده چه خواهد بود؟
افرادی که در این حرکت نقش آفرینی داشته اند، معرفی و نقش هر کدام به دقت بیان گردد.
ب) درخشش بین المللی
آیا توسط آن دانشگاه/دانشکده/مرکز/گروه/تیم/ شخص، فعالیت منحصر به فردی انجام شده که باعث افتخار بین المللی بوده و توجه جامعه علمی جهان به آن جلب شده باشد. مثال هایی از این جنس فعالیت ها عبارت هستند از:
انجام پروژه های تحقیقات بسیار گسترده و نو با مشارکت موثر بین المللی
انتشار مقالاتی بسیار بارز و خاص در مجلات بسیار مشهور جهانی که در تئوری پردازی و بسط دانش بشری شهره باشد.
تاسیس و یا مدیریت مجلاتی خاص و بسیار مطرح در سطح جهان
تولید محصولات دانش بنیان با مشارکت بین المللی و توزیع آن در خارج از کشور
مشارکت بسیار فعال و منحصر به فرد در تولید کتب رفرنس علمی در سطح جهان و نگارش راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد که در تیم های بین المللی شکل گرفته باشند.
عضویت موثر در انجمن های علمی، شرکت های بزرگ چندملیتی و یا سازمان های بین المللی به صورت هدفمند.
ارائه ایده یا نظریه ابتکاری، فرآیندی تسهیل یا تسریع کننده امور و....
ثبت اختراع بین المللی و یا ملّی
ارتباط با صنعت موثر بین المللی و یا ملّی دارای ارزش افزده بارز
مهندسی معکوس دانش فنی و یا محصول فنی های تک منجر به تولید و بی نیازی کشور
دریافت گرنت بین المللی کلان
کسب مدال و یا دیپلم افتخار بین المللی از مراجع معتبر
اقدام موثر در سالم سازی و پالایش و پیرایش و تزیین و تجهیز عالمانه محیط دانشگاهی و فکری برای مقابله با رفتارهای غیر آکادمیک و شبه علم و ناعلم
در صورت وجود چنین حرکتی، لطفاً در باکس مربوطه اطلاعات، موضوع (حداکثر در 1000 کلمه) شرح و به سوالات زیر پاسخ داده شود و همچنین مستندات لازم به پیوست ارسال گردد:
شرح موضوع و جنبه هایی از کار که نمود بارز بین المللی یافته است.
دلیل منحصر به فرد بودن و جلب توجه جامعه جهانی
تاثیرات آن در ارتقا جایگاه علمی و شهره شدن دانشگاه
تاثیرات آن در افزایش مراودات علمی برتر در سطح ملی بین المللی
تاثیرات آن فعالیت در ارتقا آموزش، پژوهش، فنآوری، ارایه خدمت و بسط دانش بشری و ملی داشته است.
در حال حاضر در چه مرحله ای و قدم های بعدی در آینده چه خواهد بود.
افرادی که در این حرکت نقش آفرینی داشته اند، معرفی و نقش هر کدام به دقت بیان گردد.
ج) پاسخگویی اجتماعی
آیا توسط آن دانشگاه/دانشکده/مرکز/گروه/تیم/ شخص، فعالیت منحصر به فردی انجام شده که باعث تغییر قابل ملاحظه در پاسخ به نیاز ملی شده باشد و سرآمدی واضح حداقل در سطح استان ایجاد کرده باشد. مثال هایی از این نوع خدمات می تواند:
بسط و توسعه یک درمان جدید و خاص و کم نظیر
مدلی نو از ارایه خدمات بهداشتی- درمانی
مداخله عملیاتی و اجرایی مثمر و موثر برای بهبود شرایط اجتماعی، بهداشتی، گروهای خاص و...
ارائه ایده یا نظریه ابتکاری، فرآیندهای تسهیل یا تسریع کننده امور و....
توسعه و بسط مفاهیم علمی در بطن جامعه که در راستای بالندگی اجتماعی به ارتقای توانایی های جامعه، سرمایه های اجتماعی،، باورهای اخلاقی، تلطیف روحی و شخصیتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی موثر اجتماع و... منجر شود و سایر مواردی که از این نوع فعالیت ها باشد.
در صورت وجود چنین حرکتی، لطفاً در باکس مربوطه اطلاعات، موضوع (حداکثر در 1000 کلمه) شرح و به سوالات زیر پاسخ داده شود و همچنین مستندات لازم به پیوست ارسال گردد.
شرح خدمت و اثرات اجتماعی که به جا گذاشته است (تولید ثروت، کارآفرینی، ارایه خدمات بهداشتی درمانی، توانمندسازی جامعه، ارتقا سطح مدیریت و مواردی از این دست)
دامنه اثرگذاری خدمت (استان، منطقه، کشور، فراتر از کشور)
جمعیتی که از این خدمت بهره مند شده اند.
حجم و کیفیت خدمت ارایه شده
دلایل نو و بدیع بودن فعالیت
تاثیرات آن فعالیت در ارتقا آموزش، پژوهش، فنآوری، ارایه خدمت و بسط دانش بشری و ملی داشته است.
در حال حاضر در چه مرحله ای و قدم های بعدی در آینده چه خواهد
بود.
افرادی که در این حرکت نقش آفرینی داشته اند، معرفی و نقش هر کدام به دقت بیان گردد.
با احترام
دکتر عبدالحسن کاظمی
–
مسئول
کارگروه تخصصی مرجعیت علمی و آینده نگاری
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
جهت اطلاعات بیشتر
کلیک
نمایید
جهت ثبت نام
کلیک
نمایید
جهت دریافت پوستر
کلیک
نمایید